Ustaz Arif Cakra Alam Menipu??

Dalam tahun 2003 saya pernah mengagumi seorang lelaki yang bernama ustaz arif apabila beliau menunjukkan kebolehan beliau untuk merawat penyakit orang awam yang menghidap batu karang dan lain-lain penyakit seperti migrain dan sebagainya dengan hanya menggunakan sebiji telur ayam kampung dan digosok-gosok ke bahagian sakit si pesakit dan telur itu kononnya akan menyerap batu karang tersebut dan apabila telur itu dipecahkan maka ternampaklah warna hitam atau warna merah seperti warna darah keluar bersama telur kuning.

Pada waktu tu saya amat terperanjat juga, saya sangkakan betul2 la si ustaz arif seorang yang betul-betul hebat. Kerana beliau pada waktu itu mendakwa yang beliau telah belajar bertahun-tahun dalam bidang persilatan termasuklah silat, silambab, kungfu dan sebagainya. Namun saya kira tuhan itu maha adil, dan dia juga tidak suka orang hambanya menipu orang ramai untuk mencari rezeki.

Memang saya betul-betul tidak menyangka yang orang yang bergelar ustaz sanggup menipu orang ramai demi kepentingan diri sendiri dan syarikat yang ditubuhkannya yang di beri nama Cakra Alam. Laman webnya saya kira sudah di tutup kerana bila saya cuba buka ia telah pun tidak dapat di akses lagi. http://www.cakraalam.com/

Seperti biasa, saya tidak akan menyuarakan sesuatu tanpa bukti, saya ceritakan ini untuk kebaikan kita semua rakyat malaysia supaya berhati-hati untuk mempercayai perubatan traditional seperti ini. Kebanyakan mereka ini sanggup menipu untuk mendapatkan wang. Saya terfikir apalah nasib si pesakit tersebut yang susah payah untuk mencari penawar alih-alih ditipu hidup2 orang orang-orang seperti ini. Bukankah menipu itu dosa yang besar?? Kasihat pesakit tersebut dah la sakit kena tipu lagi.... ish3.

Sila saksikan dua video ini untuk anda merenungkan dan berfikir sendiri kenyataan yang saya buat ini samada betul atau pun tidak.

Penipu bahagian 1



Penipu bahagian 2




Link Donwload Part1, Part 2


hubungi saya untuk keterangan lanjut dan bonus peribadi:
YM: etia86
0173134876
http://ikhtiar.my-vemma.biz
http://ikhtiaruddin.blogspot.com/

0 Comments:

Post a Comment